A partir d’aquesta temporada, la CEBA també vol participar en l’educació de les rutines de tots els nens i nenes que hi participen i, per això, ens hem proposat treballar els hàbits saludables dels més petits/es alhora que els anem formant com a jugadors/es de bàsquet. Per això, després de cada trobada, fomentarem l’aprenentatge de netejar les mans, beure aigua i menjar fruita.

Però sabeu perquè fem incís en aquests tres aspectes? Aquí teniu la resposta de tres experts:

  • HIGIENE. Per què, quan i com cal rentar-se les mans?
    • Respon Xavier Tarradas (Llicenciat en Farmàcia). Referent de promoció de la Salut de l’Alt Empordà de l’ASPCAT:
      • Perquè algunes malalties digestives, la grip i el refredat es contagien per tocar superfícies contaminades i després tocar-se la boca, els ulls, els nas, etc. 
      • Hem de rentar les mans abans de preparar o de menjar qualsevol aliment. Desprès d’anar al lavabo (als lavabos públics hi ha molts gèrmens). Abans i després de visitar un malalt. Després de tocar un animal. Després de jugar a l’aire lliure. Després de mocar-se, tossir o esternudar. I sempre que les mans estiguin brutes.
      • Les mans s’han de rentar amb aigua tèbia i sabó. Amb energia i sense deixar cap racó sense fregar bé. els laterals, els canells, entre els dits i al voltant de les ungles. El rentat ha de durar uns 15 segons, i cal esbandir amb aigua tèbia i eixugar-les amb paper o amb una tovallola neta.
  •  HIDRATACIÓ. Perquè és necessari beure aigua durant i després de fer esport?
    • Respon Montse Gallegos (Llicenciada en C.A.F.E a l’Inefc Lleida). Preparadora física i entrenadora de bàsquet.
      • L’aigua és essencial i necessària per a realitzar una activitat física de manera òptima. Constitueix aproximadament el 55-70% del nostre cos. Els esportistes, especialment els joves, produeixen més calor metabòlica i no poden refredar el seu cos tan eficientment com els de major edat, que tenen un major risc de deshidratació. Per tant, l’aigua ha de ser la primera i més important font d’hidratació per a ells; actua com un agent de refredament per al cos, portant nutrients i oxigen a les cèl·lules en el cos i la protecció dels òrgans vitals. Per aquest motiu es recomana hidratar-se abans, durant i després l’activitat esportiva.
  • ALIMENTACIÓ. Perquè cal menjar fruita després d’un esforç físic?
    • Respon Eva Fuentes (Dietista). Professora Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES).
      • Els hidrats de carboni de la fruita, són el nutrient energètic que ens ajuda a millorar el nostre rendiment físic i per tant, la fruita és un aliment idoni que es pot prendre abans i després de qualsevol activitat física. No em d´oblidar que l’aportació d’aigua, vitamines, minerals i fibra de la fruita, ens ajuda al correcte funcionament de l’organisme en l’esportista i poder gaudir d’uns bons hàbits saludables.